• Zwroty i reklamacje

Sprawdź wygląd opakowania zewnętrznego

Pudełko nie powinno posiadać wgnieceń, dziur i innych śladów uszkodzeń. Powinno być szczelnie zamknięte, nienaruszone. Jeżeli do zabezpieczenia została użyta taśma, nie może ona być przerwana lub przecięta. Na liście przewozowym sprawdź liczbę paczek. Jeżeli jest ich więcej niż jedna sztuka, powinny być do Ciebie dostarczone jednocześnie.

1. Pierwsze kroki po przyjeździe kuriera.

a) Jeśli wszystko jest w porządku, podpisz list przewozowy.

b) Gdy opakowanie wzbudza Twoje zastrzeżenia, zdecydowanie odmów przyjęcia przesyłki.

Jeśli zdecydujesz się odebrać zamówienie z uszkodzonym opakowaniem podpisując list przewozowy koniecznie dodaj adnotację „Przyjmuję z zastrzeżeniem”. Nie pozwól kurierowi jeszcze odjechać.

 

2. Sprawdź zawartość przesyłki.

Otwórz przesyłkę i sprawdź, czy dostawa jest kompletna, a produkty nieuszkodzone. Kurier ma obowiązek poczekać, aż sprawdzisz zawartość paczki.

 

3. Jeśli masz zastrzeżenia.

Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu zamówionych produktów lub zamówienie nie zgadza się z dokumentem zakupu, poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Zadbaj o wypełnienie wszystkich pól formularza. Oznacz uszkodzenie opakowanie zewnętrznego, jeśli występuje. Jest to istotna informacja do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika. Przed podpisaniem zweryfikuj, czy opis jest zgodny ze stanem faktycznym. W polu „uwagi” możesz podać wszystkie swoje zastrzeżenia, także te dotyczące informacji wpisanych przez kuriera do protokołu np. gdy nie zgadzasz się z informacjami wpisanymi na protokole szkody.

 

4. Odbierz jeden egzemplarz wypełnionego protokołu.

 

5. Kurier nie chce poczekać.

Gdyby kurier nie chciał poczekać, poinformuj, że będzie musiał przyjechać ponownie w celu sporządzenia protokołu szkody. O sytuacji poinformuj nas.

 

 

Zastrzeżenia po odjeździe kuriera

Jeśli przesyłka wzbudziła Twoje zastrzeżenia, koniecznie zgłoś tego samego dnia uszkodzenie do przewoźnika. Po zgłoszeniu przez 7 dni może zostać spisany wiążący protokół szkody. Konsultant przyjmie zgłoszenie i umówi Cię na kolejną wizytę kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody. Poinformuj nas o tym zdarzeniu.